The AI Group (het moederbedrijf van ai.nl) lanceert vandaag de vernieuwde website ai.nl. Oprichters Job van den Berg en Remy Gieling positioneren hiermee de organisatie als leidende speler in de AI transitie: "Deze strategische vernieuwing onderstreept onze commitment om bedrijven te begeleiden bij het integreren van AI-oplossingen, en benadrukt onze expertise en leiderschap in deze snel evoluerende sector. Het is een directe weerspiegeling van ons streven naar excellentie en onze visie om bedrijven vooruit te helpen in het digitale tijdperk."
Dienstverlening
De gloednieuwe website ai.nl heeft niet alleen een nieuw uiterlijk gekregen. Het is een betere vertegenwoordiging van het unieke aanbod dat The AI Group bied:.
- Inspirerende keynotes over trends en ontwikkelingen in AI en praktische toepassingen.
- Praktische workshops voor specifieke branches (o.a. HR, Marketing etc) in het toepassen van tools.
- Strategie sprints waarbij in één dag business uitdagingen worden omgezet naar tastbare AI-oplossingen.
Publicaties die Inspireren
Een van de USPs van The AI Group is het delen van kennis via zoveel mogelijk kanalen: "Onze kracht zit hem erin dat wij complexe materie helder en begrijpelijk maken voor een brede zakelijke doelgroep", aldus Gieling. De oprichters hebben gezamenlijk 20+ jaar ervaring in technologie, data en AI, hebben diverse boeken op hun naam staan, waarvan de volgende 'Handboek AI Strategie', gepland staat voor publicatie in het eerste kwartaal van 2024. Het laatste boek van Remy en Job - Kunstmatige Intelligentie in 60 Minuten (Haystack uitgevers) - verscheen in mei 2023.
Excelleren in Educatie
The AI Group heeft e-learnings over AI ontwikkeld voor onder andere Studytube en doceert aan Nyenrode. Met een indrukwekkende beoordeling van 8,7.
AI Inspiratiereizen
Tijdens de jaarlijkse AI inspiratiereizen naar Silicon Valley die The AI Group organiseert - in samenwerking met Endeit Capital en Shift Happens - krijgen deelnemers een exclusieve blik in de algoritme-keuken van tech-giganten en belangrijke AI-koplopers. Zo bezoeken we de hoofdkantoren en AI leads van de meest invloedrijke techbedrijven ter wereld, waaronder OpenAI, Nvidia, Google, Microsoft, Airbnb, LinkedIn, Amazon, Adobe, en vele anderen.
Pioniers op TV
The AI Group heeft het Nederlandse televisielandschap verrijkt door het eerste Nederlandse televisieprogramma over AI op RTLZ te presenteren, getiteld 'Cybersessies AI'. Dit platform stelt hen in staat om een breder publiek te bereiken en de mysteries van AI toegankelijk te maken voor de gemiddelde kijker.
Media Voetafdruk
Of het nu op radio, televisie of in de krant is, The AI Group is een frequente stem in de landelijke media, en levert waardevolle inzichten in de wereld van AI. Als vaste columnisten bij De Ondernemer (onderdeel van DPG Media) dragen ze bij aan het nationale gesprek over technologie en innovatie.
Prominente Sprekers
Met meer dan 150 optredens per jaar op landelijke podia, positioneert The AI Group zich als thought leaders in hun vakgebied. Hun presentaties zijn zowel informatief als inspirerend en trekken publiek uit alle lagen van de industrie.
Partner voor Familiebedrijven
Naast hun werk met grotere corporaties, heeft The AI Group een speciale focus op het ondersteunen van grote familiebedrijven. Ze begrijpen de unieke dynamiek en uitdagingen van deze bedrijven en bieden op maat gemaakte oplossingen om hen te helpen bij hun AI-transformatiereis.
Introductie The Automation Group
Naast onze vernieuwde website, introduceren we met plezier een tweede onderneming: The Automation Group. Dit bedrijf focust op het bouwen van AI-collega's - software assistenten die bedrijven helpen met saaie, repetitieve processen, vooral binnen finance, HR, CRM, en Compliance.
Samenwerking met Noco:
De nieuwe vormgeving en look and feel van onze website kwamen niet uit de lucht vallen. We hebben nauw samengewerkt met het topteam van Noco uit Amsterdam. Job van den Berg: "We zijn enorm blij met de nieuwe website. Het is niet alleen visueel aantrekkelijk, maar het weerspiegelt ook echt de kern van wat AI.nl doet". Remy Gieling vult aan: ""Werken met NoCo was een verademing. Ze begrepen onze visie en slaagden erin om zowel vorm als inhoud perfect te combineren. Dit is precies hoe wij geloven dat AI ook moet werken: vorm en inhoud, hand in hand."
Conclusie
De toekomst van AI is nu. Met onze vernieuwde website en de oprichting van ons nieuwe label The Automation Group staat de organisatie klaar om bedrijven te begeleiden op hun reis naar AI-transformatie. We nodigen iedereen uit om een kijkje te nemen en samen met ons de toekomst vorm te geven.