Innovatie en kunstmatige intelligentie (AI) zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Maar hoe kan AI daadwerkelijk bijdragen aan innovatie?
Intelligentie was ooit een schaars goed. Bedrijven die de beste mensen in dienst hadden of de slimste inzichten wisten te vergaren, konden zich daarmee onderscheiden. Plotseling is ‘intelligentie’ niet langer exclusief, maar algemeen beschikbaar.
AI-stemtechnologie wordt in 2025 zo realistisch en efficiënt dat bedrijven en individuen moeiteloos gesprekken voeren en processen automatiseren met AI-agents die bijna niet van mensen te onderscheiden zijn.
Waar je vroeger misschien tientallen Software-as-a-Service (SaaS)-oplossingen nodig had, kan één AI Agent tegenwoordig talloze processen en taken zelfstandig uitvoeren. Hierdoor dalen niet alleen de kosten en complexiteit, maar ontstaat er ook ruimte voor innovatie
Succesvolle AI-innovatie vereist dat bedrijven hun medewerkers continu trainen én AI diepgaand integreren in processen door slimme automatisering, maatwerktools en AI-agents.
Grok3, Elon Musk’s nieuwste taalmodel, presteert verrassend goed in snelheid, brongebruik en zakelijke toepassingen, maar mist nog enkele functies die ChatGPT wel biedt.
Deep Research in ChatGPT Pro biedt diepgaande analyses en rapporten, waardoor het $200-abonnement verrassend waardevol kan zijn.
Ruim 12.000 AI-tools: waarmee en hoe te beginnen?
Steeds meer bedrijven verkennen de mogelijkheden van Microsoft Copilot, vooral na de recente update werkt deze ook steeds beter op de Nederlandse taal. Hierop moet je letten.
Een veelgestelde vraag die wij ontvangen is: hoe beoordeel je eigenlijk of een AI-taalmodel goed werkt? Data, statistiek en AI-expert Job van den Berg geeft antwoord.
Er zijn drie belangrijke essentials die je moet weten als je als bedrijf met taalmodellen wil gaan werken en deze op maat wil gaan maken.
Generatieve AI is het missende puzzelstukje in de wereld van automatisering - omdat het cognitief werk kan overnemen. Professionals die dit slim inzetten kunnen tot 37% tijdwinst boeken, blijkt uit onderzoek van MIT.
Bedrijven voegen vaak de term AI toe aan alles wat ze doen om te profiteren van de hype rondom kunstmatige intelligentie. Dit wordt 'AI-washing' genoemd. Maar hoe lang zal deze trend aanhouden? Onze voorspelling is dat AI-washing op korte termijn drastisch zal afnemen. We geven in dit artikel drie redenen daarvoor.
'Niemand vindt saaie herhalende taken leuk... maar AI wel'
Zo gebruik je de kracht van AI technologie voor een grotere impact
AI: De sleutel tot een duurzamere bedrijfsvoering?
Empathie.ai: de innovatieve AI-tool ontworpen door experts om zakelijke communicatie in Nederland te transformeren.