Innovatie en kunstmatige intelligentie (AI) zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Maar hoe kan AI daadwerkelijk bijdragen aan innovatie?
Intelligentie was ooit een schaars goed. Bedrijven die de beste mensen in dienst hadden of de slimste inzichten wisten te vergaren, konden zich daarmee onderscheiden. Plotseling is ‘intelligentie’ niet langer exclusief, maar algemeen beschikbaar.
AI-stemtechnologie wordt in 2025 zo realistisch en efficiënt dat bedrijven en individuen moeiteloos gesprekken voeren en processen automatiseren met AI-agents die bijna niet van mensen te onderscheiden zijn.
Waar je vroeger misschien tientallen Software-as-a-Service (SaaS)-oplossingen nodig had, kan één AI Agent tegenwoordig talloze processen en taken zelfstandig uitvoeren. Hierdoor dalen niet alleen de kosten en complexiteit, maar ontstaat er ook ruimte voor innovatie
Succesvolle AI-innovatie vereist dat bedrijven hun medewerkers continu trainen én AI diepgaand integreren in processen door slimme automatisering, maatwerktools en AI-agents.
Grok3, Elon Musk’s nieuwste taalmodel, presteert verrassend goed in snelheid, brongebruik en zakelijke toepassingen, maar mist nog enkele functies die ChatGPT wel biedt.
Deep Research in ChatGPT Pro biedt diepgaande analyses en rapporten, waardoor het $200-abonnement verrassend waardevol kan zijn.
Bedrijven verzamelen steeds meer gegevens, maar worstelen met een fundamenteel probleem: datakwaliteit. Hier komen AI-agents in beeld—de stille revolutie die niet alleen helpt bij data-analyse, maar ook de kwaliteit van data naar een hoger niveau tilt.
In een recent interview deed Satya Nadella een opmerkelijke uitspraak: "Door de opkomst van AI-agents is het het einde van SaaS." Maar wat bedoelt hij daar precies mee? En waarom zou de opkomst van AI de traditionele Software as a Service (SaaS) overbodig maken? In dit artikel duiken we dieper in de concepten van SaaS, AI-agents en de mogelijke impact op de toekomst van software.
In dit artikel belichten we hoe AI-agents de werkvloer veranderen en welke (vaak onderhuidse) angsten op verschillende niveaus in een organisatie ontstaan. Door deze angsten te begrijpen en te erkennen, kun je de inzet van AI binnen je organisatie beter sturen en begeleiden.
Bedrijven voegen vaak de term AI toe aan alles wat ze doen om te profiteren van de hype rondom kunstmatige intelligentie. Dit wordt 'AI-washing' genoemd. Maar hoe lang zal deze trend aanhouden? Onze voorspelling is dat AI-washing op korte termijn drastisch zal afnemen. We geven in dit artikel drie redenen daarvoor.
'Niemand vindt saaie herhalende taken leuk... maar AI wel'
Zo gebruik je de kracht van AI technologie voor een grotere impact
AI: De sleutel tot een duurzamere bedrijfsvoering?
De AI Hackathon van ai.nl en The Automation Group helpt bedrijven in één dag van een idee naar een AI concept te gaan door bestaande technologieën slim toe te passen voor procesoptimalisatie.
The Automation Group zoekt een ambitieuze AI-developer voor het bouwen van applicaties op basis van Large Language Models zoals GPT en Retrieval Augmented Generation.
Het schrijven van Sinterklaasgedichten kost jonge ouders veel tijd, deze AI hulpsint biedt de uitkomst.
Ontdek hoe AI.nl, met de lancering van hun vernieuwde website, zich positioneert als dé leidende kracht in AI-transformatie in Nederland.
Ontdek hoe Schiphol streeft naar 's werelds eerste autonome luchthaven met innovaties zoals het "Deep Turnaround systeem".