Innovatie en kunstmatige intelligentie (AI) zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Maar hoe kan AI daadwerkelijk bijdragen aan innovatie?
Intelligentie was ooit een schaars goed. Bedrijven die de beste mensen in dienst hadden of de slimste inzichten wisten te vergaren, konden zich daarmee onderscheiden. Plotseling is ‘intelligentie’ niet langer exclusief, maar algemeen beschikbaar.
AI-stemtechnologie wordt in 2025 zo realistisch en efficiënt dat bedrijven en individuen moeiteloos gesprekken voeren en processen automatiseren met AI-agents die bijna niet van mensen te onderscheiden zijn.
Waar je vroeger misschien tientallen Software-as-a-Service (SaaS)-oplossingen nodig had, kan één AI Agent tegenwoordig talloze processen en taken zelfstandig uitvoeren. Hierdoor dalen niet alleen de kosten en complexiteit, maar ontstaat er ook ruimte voor innovatie
Succesvolle AI-innovatie vereist dat bedrijven hun medewerkers continu trainen én AI diepgaand integreren in processen door slimme automatisering, maatwerktools en AI-agents.
Grok3, Elon Musk’s nieuwste taalmodel, presteert verrassend goed in snelheid, brongebruik en zakelijke toepassingen, maar mist nog enkele functies die ChatGPT wel biedt.
Deep Research in ChatGPT Pro biedt diepgaande analyses en rapporten, waardoor het $200-abonnement verrassend waardevol kan zijn.
Wat is RPA oftewel Robotic Process automation precies?
Het zal je niet ontgaan zijn: ChatGPT heeft de wereld bestormd. Maar hoe werkt het, wat kan je ermee en hoe gebruik je het?
Artificial Intelligence (AI) is niet meer weg te denken uit onze maatschappij. Maar wat is AI wel en wat is het niet?
De opkomst van generatieve AI heeft geleid tot een wijdverbreide misvatting: dat technologie ons als mens overbodig zal maken. Niets is minder waar. Hoewel AI steeds geavanceerder wordt, blijft menselijke kennis en expertise cruciaal om deze technologie effectief te benutten.
Veel bedrijven kijken vol verwondering naar hun concurrenten en vragen zich af waarom het ene bedrijf veel verder is met AI dan het andere. Wat maakt dat sommige organisaties AI sneller omarmen? Hoewel AI vaak als een technologische beslissing wordt gezien, is de belangrijkste drijfveer voor deze adoptie verrassend eenvoudig: economische noodzaak.
In de afgelopen jaren was het verzamelen van zoveel mogelijk data de norm voor bedrijven. Het idee was simpel: hoe meer data, hoe beter. Maar deze ‘verzamelwoede’ heeft ervoor gezorgd dat veel bedrijven nu bergen data hebben opgeslagen zonder precies te weten wat die data waard is.
Bedrijven moeten nu hun strategie rondom compute power ontwikkelen om in de toekomst concurrerend te blijven, aangezien toegang tot geavanceerde rekenkracht essentieel wordt voor succes in de AI-gedreven economie.
Vind jij de recente metamorfose van Mark Zuckerberg - zijn "tech bro glow-up"- authentiek? Hoe meer bedrijven AI inzetten, des te meer authenticiteit een onderscheidende waarde wordt. Consumenten verlangen naar echtheid, vooral in een wereld die steeds meer geautomatiseerd wordt.
Empathie.ai: de innovatieve AI-tool ontworpen door experts om zakelijke communicatie in Nederland te transformeren.